نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه تمرکز بر فروش «تولید بار اول» شرکت‌های دانش بنیان می تواند مجریان طرح‌های دانش بنیانی را تشویق به ادامه کار کرده و رونقی در این بخش ایجاد کند،گفت: ملاک باید راه اندازی و جان گیری شرکت‌های دانش بنیان در کشور باشد. بنابراین وقتی این شرکت‌ها صاحب

جلوگیری از خروج ارز صنایع کشور با حمایت از تولید بار اول تجیهزات صنعتی

احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش، گفت: تولید بار اول برای شرکت های دانش بنیان زحمت و سختی زیادی را به دنبال دارد از این رو حمایت از این شرکت ها باید به دقت صورت گیرد.

نماینده مردم «ابوموسی و بندرعباس» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از این دست حمایت‌ها، حمایت از فروش «تولید بر اول» محصولات شرکت‌های دانش بنیان است،ادامه داد: اگر قرار باشد فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان در ساختار رقابتی کردن و مقررات عمومی دیده شود، طبیعی است که این موضوع معضلات خاص خود را خواهد داشت چراکه این شرکت‌ها نمی توانند در رقابت و مناقصات صورت گرفته به خوبی عرض اندام کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این رو ما باید به سمتی حرکت کنیم که فروش محصول دانش بنیانی بدون رعایت بروکراسی و پروتکل‌ها  مدنظر قرار گیرد و  طوری شود که اگر دستگاه های دولتی محصول شرکت‌های دانش بنیان را خریداری نکنند، تخلفی از قانون برای آنها محاسبه شود.

مرادی با بیان اینکه تمرکز بر فروش «تولید بار اول» شرکت‌های دانش بنیان می تواند مجریان طرح‌های دانش بنیانی را تشویق به ادامه کار کرده و رونقی در این بخش ایجاد کند،گفت: ملاک باید راه اندازی و جان گیری شرکت‌های دانش بنیان در کشور باشد. بنابراین وقتی این شرکت‌ها صاحب برند شوند حتما رونق اقتصادی ایجاد کرده و همچنین باعث اشتغال جوانان تحصیل کرده خواهند شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس ،تاکید کرد: با همه این تفاسیر قانون گذار هم این قبیل مشکلات را احصا کرده و نمایندگان نیز در قانون فوق فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در قالب «تولید بار اول» را لحاظ کرده اند چراکه محصول شرکت های دانش بنیان به سادگی نمی تواند در مناقصات برنده شود. با این حال رویکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات امر مفید و موثری بوده که هم در قوانین مجلس اعم از قانون جهش تولید دانش بنیان دیده شده و هم  در معاونت علمی و فناوری دولت مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین باید تاکید داشت که این رویکرد می تواند مانع از خروج ارز از کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.